Saturday, January 2, 2010

Covrigi integrali



Ingrediente


-500 g faina integrala
-250 ml apa calduta
-1 lingura drojdie uscata
-sare
-seminte chimen ,mac sau sare grunjoasa
.

-din faina, apa in care s-a dizolvat drojdia si putina sare (1 lingurita) se framanta un aluat elastic .
 -se lasa la dospit aproximativ o ora

-dupa ce aluatul a crescut, se taie bucati

-si se modeleaza sub forma de snur ,cu o umflatura la mijloc

-se invart in felul urmator capetele

-apoi asa
-se mai lasa la crescut alte 20 de minute
-intre timp, se pune pe foc o oala cu apa, la clocotit
-se pun covrigeii in apa clocotita si se lasa aproximativ 1 minut ,am intos si pe partea cealalta

-se scot cu o paleta, se lasa sa se scurga putin si se pun in tava in care am pus hartie de copt
-se presara cu sare (sau chimen ori mac)

-se dau la cuptor, la foc potrivit, aproximativ 20 minute
-se pot intoarce si pe partea cealalta

-sunt extraordinar de gustosi ,nici nu se simte ca e faina integrala
-se pot manca simpli ,cu legume sau lactate degresate

.
.
Sursa : Tanku (culinar.ro)




6 comments:

  1. arata foarte bine, as face si eu dar as pune tot susan deasupra. de ce zici sa-l evitam?

    ReplyDelete
  2. Daca tii Monti ca la carte ,nu te-as sfatui sa pui susan deoarece este mai gras si nu se combina cu faina integrala.
    Daca vei pune si tarate,poti sa pui cat susan iti doreste inimioara :)

    ReplyDelete
  3. in loc de faina, putem sa punem si tarate?? adik tot aceeasi cantitate?

    ReplyDelete
  4. Daca folosesti faina integrala si tarate (jumi-juma) ar merge si niste gluten ,sa se modeleze bine aluatul ,altfel nu stiu cum ar creste si s-ar umfla.
    Eu i-am facut numai cu faina integrala si i-am mancat la mese glucidice.

    ReplyDelete
  5. Am facut covrigii si sunt foarte buni. Am avut o mica problema: mi s-au lipit de hartia de copt. Oare am gresit eu ceva sau e hartia de vina? Si am o intrebare: IG faina integrala nu e mediu? Daca da...merg covrigii in faza I? O sa mia incerc retete de ale tale ca tare bine arata toate.Multumesc pentru inspiratie

    ReplyDelete
  6. N-am auzit sa se lipeasca ceva de hartia de copt, inseamna ca ea a fost de vina.
    Da, faina integrala are Ig mediu , sunt de F1 cu conditia sa nu-i consumi cu grasimi (lapte, carne,uleiu,unt etc )

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews