Wednesday, May 1, 2013

Tarta cu gem de caise si bezea de nuci




Aluat 

220 gr faina de migdale sau 220 gr faina de soia sau 220 gr faina monti (jumi -juma)
100 gr unt topit
2 linguri fructoza
1 ou
1 lingurita praf de copt

Umplutura 

225 gr gem de caise Monti

Bezea

4 oua
200 gr nuci date prin masina
3 linguri fructoza
1 fiola esenta vanilie


 Aluatul se pregateste foarte usor,am adaugat toate ingredientele in robot si in cateva secunde era gata de pus in tava .Se va intinde cu mana intr-o forma pentru aragaz si se va da la frigider timp de o ora.
Am optat pentru faina de migdale si mi s-a parut tarta foarte grasa. Obligat trebuia redusa cantitatea de unt ,dar nu mi-a trecut prin cap in acel moment. 
Recomand sa incercati tarta cu faina monti in cantitati egale la gramaj ,adica 110 gr faina integrala + 110 gr tarate ,astfel nu va mai fi redusa cantitatea de unt.

Dupa expirarea timpului , se va intepa blatul cu o furculita si se va introduce tava in cuptorul incalzit timp de 5-6 minute .
Dupa ce am scos-o de la cuptor ,am lasat-o vreo 2 minute ,apoi am turnat gemul si nivelat pe toata suprafata tartei .


Pentru bezeaua de nuci , se amesteca galbenusurile cu fructoza si esenta ,iar la sfarsit se adauga nucile date prin masina .Incetisor vom adauga si albusurile batute spuma ,amestecand usor pana se vor incorpora cu restul compozitiei.


Se mai da la cuptor aproximativ 25 min la 170 C 





Nu se va taia calda ,eu am lasat-o sa se raceasca vreo 4 ore , apoi mi-am taiat o felie,apoi inca una ...
Este absolut minunata !






Sursa : Sheng (culinar.ro) 

2 comments:

  1. Buna!
    Se poate manca in faza 1 aceasta prajitura? Daca da, cam care e portia zilnica permisa? Pentru cei ce sunt la inceput cu Montignac ar fi extrem de util sa mentionezi si fazele in care pot fi consumate aceste minunate retete. Multumesc!

    ReplyDelete
  2. Buna , aceasta tarta este pentru F1 ,deoarece faina monti / cea de migdale sau soia au IG scazut si se poate combina cu grasimi. Retete pentru F2 nu am inca pe blog. Dar e buna ideea ta ,sa scriu in dreptul retetei in ce faza poate fi consumata .
    Daca esti la inceput de Monti ,ar trebui sa o lasi usor cu dulciurile ,abia dupa vreo luna doua sa incepi sa te gandesti la un desert , asa spune domnul Monti :)
    Corect ar fi sa mananci o felie de tarta pe zi ,dar eu nu puteam sa fiu corecta in fata unei minunatii de tarta si serveam doua felii ,dar numai dupa dejun lipidic sau gustare la pranz.


    ReplyDelete

Online

Total Pageviews