Monday, July 14, 2014

Ciocolata de casa Montignac

Este cineva care sa nu iubeasca ciocolata de casa ? Nu prea cred !
Pe internet circula multe retete de ciocolata de casa Montignac, dar cu lapte praf !!!! Asta inseamna ca sunt de faza 2 , va rog , documentati-va bine inainte de a prepara o reteta Montignac, urmariti lista alimentelor permise in F1 si aveti grija la combinatii , nu aveti incredere in orice reteta gasita pe internet ,care multe dintre ele  ,(din pacate ) nu sunt corecte .
Chit ca e lapte praf sau lichid , la sfarsit tot lapte e !!!!!
Se gaseste lapte praf 0% ? Eu nu am vazut ! Daca ati vazut / cumparat , va rog sa-mi scrieti sa-l putem recomanda si altor fete care tin Montignac.

In tabelul de pe site-ul lui MM , laptele praf are ** , asta inseamna ca este interzis in regimul Montignac.
Cine nu intelege engleza , scrie asa :
"Practic nu e nicio diferenta intre Ig-ul lactatelor nedegresate si cel al lactatelor cu 0 % grasimi .Este important sa tineti minte , ca desi lactatele au un IG mic , au un index insulinic ridicat . " 


Chiar daca mancam "curat" si iubim stilul de viata Montignac , nu insemna ca trebuie sa renuntam la toate deliciile culinare care ne sunt interzise acum , partea buna e ca acestea se pot montifica cat ai bate din palme . La fel am facut cu Tagliatelle  , Pizza ,French fries falsi , Lipii arabesti  ,  Nutella , Tiramisu , etc etc
Acum i-a venit randul ciocolatei de casa si tare buna mi-a mai iesit .


Ingrediente 

80 gr de fructoza
200 ml frisca
150 gr ciocolata neagra 81 %
40 gr de unt
esenta (eu am folosit esenta de rom)


Am pus intr-un vas pe foc  : fructoza, frisca si ciocolata rupta bucatele sa se topeasca , dar sa nu dea in fiert .
Dupa ce s-a omogenizat totul foarte bine , se da deoparte, se lasa vreo 10 minute la racorit ,apoi se adauga untul si esenta . Eu am folosit esenta de rom , imi place foarte mult , dar bineinteles ca se poate adauga esenta de vanilie sau coaja de portocala .


Se baga vasul in frigider pentru 1-2 ore, pana cand compozitia este rece  .
Asa arata compozitia dupa ce-am scos vasul din frigider , usor cleioasa, nici tare, nici lichida


Se baga mixerul in compozitia de ciocolata si se mixeaza pana se deschide la culoare si se ingroasa .


Am turnat compozitia intr-un vas uns cu unt . A fost gresit ! Am incercat sa fac ca la reteta clasica de ciocolata si la sfarsit nu am putut scoate cuburile de ciocolata din caserola.
Asa ca , tapetati tavita cu o folie alimentara ,apoi turnati compozitia si nivelati bine deasupra.


Se da la la rece si se tine peste noapte in frigider . Cam mult , nu ?
Atunci 2 ore la congelator :) daca va grabiti sau pofta va invinge .
Important e s-o lasati la rece pana cand se intareste compozitia bine de tot si se pot taia cuburi .
Eu am umezit putin cutitul cu apa sa pot taia cuburile mai bine .

Si cateva cuburi pentru voi !


Ciocolata e usor spumoasa, nu e foarte dulce , e foarte cremoasa si da dependenta rau de tot .
Are un singur minus din partea mea , se inmoaie cam repede daca o tineti in mana prea mult timp si aluneca :))) , deci nu e "uscata " si ferma ca la ciocolata originala de casa cu lapte praf dar in viitor voi mai jongla cu ingredientele si sper sa-mi iasa mult mai apropiata la textura de cea originala .

Foarte gustoasa si aromata !
V-o recomand cu mare drag !

Pofta buna !!!!





5 comments:

  1. Arata f. bine si cred ca e si buna.As dori sa-mi spui daca totusi laptele praf degresat 0,8% deci mai putin de 1% nu e mai bun.Untul are totusi mult mai multa grasime si in faza 1 nu e recomandat doar putin dimineata din faza 2.Sau poate s-a mai schimbat si e voie acum ? Eu iau lapte praf - imi pun in cafea - de aici https://www.cafemagia.ro/satro-lapte-scremato-granulat-500-gr-1110.html. Felicitari pt. toate retetele tale.- sunt minunate .

    ReplyDelete
  2. Buna Mariana , multumesc pentru aprecieri !
    Eu , nu as consuma laptele praf degresat cu lipide (grasimi) ..
    Laptele 0 % e recomandat numai la mesele glucidice , iar tot ceea ce e peste 0 % este interzis .
    Lactatele obtinute prin fermentare (iaurt, kefir, branza) chiar daca au 0 % se pot consuma la mesele proteido-lipidice sau glucidice ,prin acest proces (de fermentare) isi diminueaza compozitia glucidica. .
    .

    ReplyDelete
  3. Am uitat de unt , ce ai cu el ????
    Ai voie in F1 cate 25 gr / zi .

    ReplyDelete
  4. Buna ziua,
    Va scriu pentru a va propune sa facem un schimb de linkuri
    Daca sunteti interesat scrieti-mi la adresa de e-mail iacob_ctin@yahoo.com
    Astept raspunsul dumneavoastra indiferent daca e pozitiv sau negativ
    Toate cele bune

    ReplyDelete
  5. ciocolata de casa facuta cu ciocolata din comert?

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews