Tuesday, July 23, 2013

Pizza mea preferata




Blat 

125 gr tarate de ovaz (macinate foarte fin) +125 gr faina integrala
125 gr unt 
1 ou
1 lingurita praf de copt
2 linguri de apa rece
sare

Sos 

1 rosie coapta
1 lingurita suc de rosii concentrat 
putina ceapa
condimente pentru pizza
1 lingura ulei de masline
busuioc
1 catel usturoi (optional)
sare,piper dupa gust

Topping 

pastrama / bacon/ orice fel de sunca ,dar fara zahar,amidon ...
cascaval / mozarella
masline
ceapa
ciuperci
ardei 
etc 

Aceasta reteta de pizza e super,mega buna ! Se topeste in gura ! 
Gustul de tarate nu se simte absolut deloc (din acest motiv iubesc taratele de ovaz) , marginile sunt crocante ,iar blatul e usor pufos si moale . 
Am incercat multe retete de pizza , dar aceasta a ramas una dintre preferatele mele .  M-am inspirat de la Sheng (culinar) care ea de fapt a dorit sa prepare o Margherita si prin adaugarea oului si prafului de copt ,s-a schimbat reteta complet . Sa fie o adevarata Margherita nu se mai adauga carnita ,dar cum nu pot fara ea , nu m-am lasat pana nu am taiat niste pastrama de vita cumparata de la turci si am pus peste blat .  

  Am pus toate ingredientele in robot si in 2 minute era gata blatul meu de pizza .Cand am pus mana pe el ,mi s-a parut foarte lipicios,ar mai fi trebuit faina ,dar nu am pus si bine am facut. Am fost surprinsa sa vad ce bine si usor l-am intins in tava si nu se mai lipea absolut deloc de degete.
Deci ,dupa ce am obtinut aluatul ,l-am intins in tava (fara sa o mai ung cu grasime ) , l-am intepat cu furculita si bagat 30 min la frigider. 
Dupa expirarea timpului ,am bagat tava in cuptorul incins pentru 8-10 minute .In acest timp , m-am ocupat de sos ,nu mi-a luat mai mult de 2 minute .
Am curatat rosia de coaja ,am bagat la blender ,adaugand sos de rosii concentrat si celelalte ingrediente . 


Dupa 10 min ,am scos pizza din cuptor si cu ajutorul unei pensuli am uns blatul cu sosul obtinut de mai sus.  Am pus pe blat pastrama de vita si am continuat cu celelalte ingrediente .


Am reintrodus pizza la cuptor pentru 30 min la 180 C


Sa o citez pe Sheng : "se mananca fierbinte , cu disperare ,pana nu mai ramane nimic ! " 
Asa am si facut !
V-o recomand din inima :) 





Observatie  : cine nu doreste ou in aluat , nu va pune nici praf de copt ,iar aceste doua ingrediente vor fi inlocuite cu 4-5 linguri de apa rece. 




8 comments:

  1. gata,pot sa mor fericita in sfarsit :))))

    ReplyDelete
  2. :)))) te inteleg perfect ! exact asa am zis si eu cand am mancat prima data aceasta pizza :))))

    ReplyDelete
  3. Buna. am facut reteta aceasta, este super buna. Insa am cateva intrebari: praful de copt contine amidon, asadar avem voie sa il punem ?
    Sunt in faza 1 si dupa ce am slabit 4,5kg , in ultima sapt am pus 2 kg inapoi.La incepout nu consumam deloc faina montignac, acum am inceout si ma intreb daca nu m-am ingrasat de la blatul aceasta.
    Totusi cred ca am folosit si mezeleuri neconforme, e si asta o cauza importanta.
    Acum imi este teama sa mai consum acesta pizza, desi e dementiala :D

    ReplyDelete
  4. Buna , felicitari pentru cele 4,5 kg pierdute .
    Daca ai pus inapoi , sunt sigura ca retii apa sau te apropii de acea perioada a lunii . Nu ai cum sa te ingrasi 2 kg inapoi de la o pizza care este permisa in acelasi timp.
    Praful de copt contine foarte putin amidon , asa ca nu influenteaza atat de tare ig-ul alimentelor .,atat timp cat nu-l folosesti zilnic, e ok ! Daca ti-e frica sa-l folosesti,poti folosi pe viitor bicarbonat . Eu folosesc numai praf de copt la tarte,prajituri si nu am avut surprize neplacute.
    Aceasta pizza este conforma , atata timp cat se foloseste proportia de faina 50 :50 .
    Incearca sa nu mananci pizza seara sau alte retete care contin faina !! este o regula de aur !!!
    Multa rabdare si mergi inainte , nu numai ca vei scapa de cele 2 kg ,chiar de mai multe !!!
    bafta !


    ReplyDelete
  5. Multumesc mult, e adevarat ca am consumat pizza aceasta de 2 ori doar seara :D. si adevarat ca ma apropii de perioada aceea a lunii :D
    Am incercat multe retete de pe blogul tau, sunt absolut minunate
    Am vrut sa fac si alte tarte cu frisca slaba, insa ce am gasit la Mega Image de ex , contin zahar.Ce imi recomanzi, ce marca folosesti tu?
    Claudia

    ReplyDelete
  6. Buna Claudia , multumesc ca-mi vizitezi blogul si te ajut sa te inspiri atunci cand vrei sa gatesti ceva Montignac.
    Iar acele 2 kg , se vor duce curand , am scris mai sus de ce au aparut ,deci te-am nimerit bine, nu ai cum sa te ingrasi cu Montignac !!!
    Chiar daca ti-as scrie ce smantana folosesc, nu cred ca te-ar ajuta ,deoarece nu locuiesc in Romania , ci in Germania si aici sunt alte marci si produse pe care voi nu le aveti inca acolo .
    Fetele de pe culinar ,care sunt experte in ale lui Monti ,recomanda La Dorna , Samantana dulce pentru fisca 35 % grasime (nu fugi de ea ,ca e permisa) ,in cutie rosie , asa arata :
    http://www.carrefour-online.ro/~/media/Images/Products/2/N1_5941192108202.png?w=315&h=315&bc=white
    O gasesti in Carrfour sigur !
    Sau Smantana pentru gatit La Dorna 15 % grasime , asta e :
    http://www.pretistet.ro/images/produse/2635_0_2.jpg

    Cu frisca din prima cutie , cea grasa , se bate frisca ,cu frisca slaba nu se bate !
    Iar cu cea verde ,se foloseste la mancaruri sau se dilueaza cu apa ,atunci cand vrem sa obtinem lapte Monti .
    Bafta si daca mai aintrebari,stii unde ma gasesti !
    Te pup, Alina

    ReplyDelete
  7. http://www.listamarci.ro/img/desene/8226506.gif si aici mai e o La Dorna ,cred ca schimbata cutia, dar amandoua sunt ok !

    ReplyDelete
  8. Buna!! Pizza e super!! Am citi comentariile de mai sus și m-am bucurat tare mult când am observat ca locuiești in Germania și mi-ai putea da niște sfaturi în legătură cu smantana și branza care o folosești tu metru rețetele Montignac! 😊

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews