Thursday, November 21, 2013

Tarta cu branza si zmeura


M-am inspirat de pe blogul Maya s World , arata prea bine aceasta tarta pe blogul ei , asa ca am transformat-o in tarta conforma si am inlocuit unele ingrediente .
E un fel de cheesecake,dar cu aluat copt ,nu din biscuiti cum e reteta originala.

Aluat 

250 gr faina conforma (de migdale sau integrala cu tarate 50 :50 )
120 gr unt moale
1 ou
1 lingurita de fructoza vanilata 

Umplutura 

500 gr branza de vaci 
250 gr mascarpone
3 oua
 50 gr fructoza  (2 linguri cu varf )
40 gr faina de migdale (se poate pune si tarate)
coaja rasa de la o lamaie sau o pastaie de vanilie
cca 200 gr de zmeura congelata  

Branza de vaci am pus-o intr-un tifon la scurs cu o seara inainte .


Eu am folosit faina de migdale ,am framantat aluatul si l-am dat la rece vreo jumatate de ora .
Am intins aluatul intre doua foi de hartie de copt , l-am mutat in noua mea tava de silicon cumparata de la  Lidl  :) , am intepat aluatul cu furculita sa nu se umfle si am bagat la cuptorul preincalzit 7-8 min la 180 C . Atentie ca se rumeneste imediat  !!! (daca folositi faina de migdale)

Se bat ouale cu zaharul pana isi maresc volumul .
Se adauga branza de vaci si coaja de lamaie / pastaia de vanilie .
Apoi mascarpone si faina de migdale . Faina de migdale se poate inlocui cu tarate , Maya a pus amidon .
Turnam jumatate din crema peste blat , apoi presaram frumos si zmeura .


Apoi acoperim cu crema ramasa, nivelam frumos  , acoperim tava cu o folie de aluminiu si bagam la cuptorul incalzit la 200 C timp de 20 de minute.
Dupa cele 20 de minute ,descoperim si dam temperatura la 170 C , se mai lasa 40 - 50 de minute . 
Daca vedeti ca se rumenesc marginile si inchid la culoare,  acoperiti tava din nou .


Maya nu a pus mascarpone, eu l-am ales deoarece iese tarta mai fina ,mai cremoasa , bineinteles ca puteti folosi doar branza de vaci  sau alte  branzeturi permise dupa plac. 
Tarta este delicioasa , cremoasa si fina . 
Zmeura se poate inlocui cu capsuni sau chiar fructe de padure.


Pofta buna ! 



1 comment:

  1. Am facut astazi cu visine congelate in loc de zmeura. Foarte buna! Tu ce branza de vaci ai folosit? Eu am pus azi quark cu 20% grasime. Dar cred ca ar merge si cu magerquark ca are mascarpone sufiecienta grasime, nu? Mersi, Monica

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews