Tuesday, June 3, 2014

Tort cu mere intregi


Ingrediente 


5 oua
5 linguri faina Montignac (am folosit migdale macinate)
1 lingura de fructoza vanilata 
2 linguri de ulei
1/2 plic de praf de copt 
gem conform (caise)
cateva cubulete de unt 
optional : nuci , esenta de rom
Decor : smantana pentru frisca ,scortisoara macinata 

Caramel 

8 linguri de fructoza (se caramelizeaza)
70 ml apa 

Se caramelizeaza fructoza intr-un vas si se imbraca peretii acestuia ,rotind usor vasul .
Eu am topit fructoza intr-un ibric micut ,apoi am turnat rapid caramelul in vasul in care am preparat tortul .
Culoarea caramelului este alba , transparenta si se intareste la fel de repede ca zaharul .


Se curata merele de coaja , se scoate casuta si se umplu cu gem amestecat cu nuca macinata (optional) si esenta de rom (optional)  .Se aseaza merele in tava ,se toarna apa peste fructoza caramelizata, se pudreaza merele cu scortisoara si se pune deasupra fiecarui mar cate un cub mic de unt .
Se baga tava in cuptorul preincalzit  la 170 C, pana se inmoaie merele , la mine a durat vreo 35 de minute .


Pentru blat, se separa albusurile de galbenus .
Albusurile de bat spuma .
Galbenusurile se freaca cu o lingura de fructoza vanilata ,se adauga uleiul ,albusurile spuma si faina amestecata cu praful de copt.
Se toarna blatul peste mere si se da la cuptor pana trece testul paiului.


Rasturnati tortul in farfurie doar dupa ce s-a racit.Cu ajutorul unui cutit se dezlipesc marginile,se pune o farfurie deasupra si se intoarce rapid.
Se orneaza dupa plac, 
Eu am avut cateva linguri de smantana acra si cateva linguri de smantana pentru frisca ,am adaugat o esenta de vanilie si am turnat deasupra. Mi-a iesit un sosulet vanilat extraordinar. A iesit foarte gustos, mult mai gustos decat frisca clasica cu care ornam torturile.


Va recomand acest tort din inima, este simplu si usor de preparat .


No comments:

Post a Comment

Online

Total Pageviews