Saturday, December 7, 2013

Stelute cu nuca by Laura Sava


M-am inspirat de pe blogul Laurei Sava ,ea le-a preparat sub forma de semiluni , dar cum nu am avut forma potrivita (de semiluni),le-am transformat in stelute sa fiu totusi in ton cu anotimpul iarna .
Am inlocuit faina alba , zaharul si am redus cantitatea de unt , reteta originala este aici .
Sigur le voi prepara de Craciun , mi-au placut foarte mult.

Ingrediente 

4 oua
100 gr unt
30 gr fructoza (2 linguri pline)
1 lingurita coaja de lamaie rasa sau esenta de rom 
100 gr faina (am pus de migdale,se poate folosi si integrala+tarate, 50:50)
100 gr nuci macinate
1/2 plic praf de copt

1 lingurita fructoza pudra (pentru pudrat)


Se incalzeste cuptorul la 180 C .

Se freaca untul moale cu fructoza , apoi se va adauga cate un ou , rand pe rand .
Praful de copt se amesteca cu faina de migdale si se adauga cate o lingura in compozitie.


Se adauga si nuca macinata , esenta de rom (coaja de lamaie) si se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt. 
Tava mea are 18 x 26 cm si mi s-a parut ok pentru cantitatea obtinuta .
Mi-a iesit o compozitie nu prea tare , nu prea moale.
Se coace la 180 C , timp de aprox .30 min .


Dupa ce s-a racit , se taie blatul cu o forma de fursecuri sau cu gura unui pahar mic .


Am pudrat stelutele cu fructoza pudra .


Sunt moi , fragede,nu dulci , usor umede,deci blatul nu iese uscat si as mai reduce din cantitatea de unt data viitoare ,au destula grasime de la nuci si migdale.


Merg de minune langa o cafea, ceai sau chiar o cana cu lapte de migdale .
Colturile ramase de la blat , au fost transformate in Cake Pops   . 


Merita sa incercati reteta !  

No comments:

Post a Comment

Online

Total Pageviews